West-Vlaanderen : de gedreven provincie

De testkaravaan laat je twee weken lang duurzame vervoermiddelen uitproberen.

Doe mee en test het uit!

de testkaravaan komt eraan!
Klik op de afbeelding voor een grotere weergave

De testkaravaan komt eraan!

In 2014 trok het provinciebestuur van West-Vlaanderen voor het eerst naar bedrijven met 'de testkaravaan komt eraan!'. Intussen kregen al meer dan 100 bedrijven de testkaravaan over de vloer. Het is een vloot van elektrische fietsen, vouwfietsen, speedpedelecs, elektrische bakfietsen en fietskarren, maar ook probeerpassen voor de trein, bus, Blue Bike en carpoolpromotie. Of een combinatie van verschillende vervoerswijzen. Een hele karavaan aan vervoermiddelen waaruit de werknemers mogen kiezen om gedurende 2 weken te testen.

testkaravaan gemeenten
Klik op de afbeelding voor een grotere weergave

De testkaravaan komt naar jouw gemeente!

In 2017 heeft de Provincie haar campagne uitgebreid naar de inwoners van verschillende gemeenten: 'de testkaravaan komt naar jouw gemeente!'. Dit als een algemene kennismaking met de elektrische fiets of elektrische bakfiets als veelzijdige vervoersoplossing. Deze campagne gaat verder dan woon-werkverkeer. Allerlei verplaatsingen (ook recreatief) komen in aanmerking voor de test.

Beide campagnes bewijzen dat het testprincipe werkt! De testkaravaan zet de deelnemers in beweging.